طول بهینه برای توضیحات متا
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


بازدید کننده ارائه کند. سئوکار ارائه کننده سرویس ها سئو در این مقاله آموزشی به توضیحات جامع توضیحات متا می‌پردازد.
فهرست مطالب
کد مثال توضیحات متا
ارتفاع بهینه برای توضیحات متا
توضیحات متا چیست؟
نکات کلیدی در تایپ کردن توضیحات متا
یک سری مثال برای تایپ کردن توضیحات متا
خلاصه
کد مثال توضیحات متا
در ذیل یک کد مثال Html برای توضیحات متا اورده شده هست:

دوره آموزش سئو


مثال برای توضیحات متا میباشد. این جهت اکران در ورقه نتایج موتورهای کاوش استعمال می شود\\\\\\\">


ارتفاع باصرفه برای توضیحات متا
بطور میانگین ارتفاع باصرفه جهت تایپ کردن توضیحات متا 155 کاراکتر میباشد. بیشتر ازاین مقدار ارتفاع ممکن می‌باشد بوسیله موتورهای کاوش متن متبوع بریده (Crop ) گردد. همینطور پیشنهاد می شود ارتفاع توضیحات متا کمتر از 100 کاراکتر نباشد.

 

توضیحات متا چیست؟
تگ های توضیحات متا برای درجه بندی موتورهای کاوش آنچنان اهمیتی ندارند البته این تگ ها در کلیک کردن مخاطب در کاغذ نتیجه ها موتورهای کاوش عنایت ویژه ای داراست و هر چقدر تعداد این کلیک ها بیشتر باشد میتواند ورقه متبوع در موضع بالاتری در صفحه نتایج قرار گیرد و از دید موتورهای کاوش این به آن معنی میباشد که‌این توضیحات متا بقدر کافی موثر بوده است که توانسته بازدیدکننده را بسمت خویش جلب کند تا روی آن کلیک نماید.

نکات کلیدی در تایپ کردن توضیحات متا
تایپ کردن توضیحات بدون نقص
وظیفه توضیحات متا در واقع تبلیغ کاغذ متبوع در برگه نتیجه ها موتورهای کاوش میباشد. این توضیحات سبب ساز می شود کاوش کننده یک دیدگاهی را از ورقه متبوع در ذهن خویش متصور گردد از این رو نقش بازاریابی کاوش التفات خویش را نمایان می نماید. هر چقدر توضیحات کاملتر باشد و از کلمه ها کلیدی اصلی استفاده شود سبب می شود این شیت تعداد کلیک های بیشتری یا این که نرخ کلیک را به خویش تخصیص دهد.( Click Rate). برای ارتقاء نرخ کلیک شیت متبوع، موتورهای کاوش مثل گوگل کلمات کلیدی را پررنگ خیس می نمایند. از این رو پیش از تایپ کردن توضیحات متا بایستی به کشف کردن عبارات کلیدی خویش در شیت متبوع بپردازید.

 

سفارش ارتفاع
توضیحات متا هر سیرتکامل طولی می‌توانند داشته باشند البته موتورهای کاوش ارتفاع های بیشتر از 160 کاراکتر را کوتاه (Truncate) می نمایند که‌این خویش به نوعی جریمه گوگل به حساب آورده می شود و همینطور توضیحات کوتاه نیز سبب جراحت به کاغذ متبوع می شود. معمولا ارتفاع های در بین 150 تا 160 کاراکتر ارتفاع های قابل قبولی برای توضیحات متا میباشند که ارتفاع 155 یک ارتفاع با صرفه به حساب آورده می شود.

 

مراقب توضیحات متا تکراری باشید
توضیحات متا که برای هر ورقه نوشته می گردد باید اختصاصی بفرد باشد. یک روش جهت اجتناب از تشکیل داد توضیحات متا تکراری، به کار گیری از طریق اپ نویسی جهت ساخت و ساز توضیحات متا مخصوص بفرد است که بصورت اتومات برای صفحه ها تولید خواهد شد.

میزان سکو بندی گوگل وجود ندارد
گوگل بارها اعلام نموده است که توضیحات متا و متا لغات کلیدی هیچکدام معیاری برای مرتبه بندی وبسایت ها محسوب نمی شوند. گوگل از توضیحات متا برای اکران صفحه های در حاصل کاوش زمانی که عبارات کلیدی کاوش می شوند، استفاده می کند. ولی این توضیحات متا بصورت غیر بدون واسطه قادر است اثرگذار باشد و این بدان معناست که اگر توضیحات مطلوب رقم خورده باشد می‌تواند در تعداد کلیک یوزرها موثر باشد و هر قدر نسبت ظواهر شدن کاغذ متبوع در نتایج کاوش به تعداد کلیک های صورت گرفته روی آن بیشتر باشد، برگه متبوع از رده های بالاتری در برگه حاصل منتفع خواهد بود.

حذف کاراکترهای نقل عهدوپیمان (double quotes)
هر فرصت که از کاراکتر های نقل عهدوپیمان یا این که دابل کوتیشن در توضیحات متا استعمال شود، گوگل آنها‌را بصورت خود کار حذف می کند. برای خودداری از حذف توضیحات متا پیشنهاد می شود کلیه کاراکترهای محاسباتی مثل گردآوری، تفریق و ... را از توضیحات متا بیرون کنید. هم اینگونه در شرایطی‌که وقتی احتیاج بود نقل قولی در توضیحات متا آورده خواهد شد از کاراکتر تکی نقل عهدوپیمان (single quotes ) استفاده شود.

بعضی مورد ها بهتر می باشد توضیحات متا حذف گردد.
در شرایطی که چه بطور معمول و منطقی سفارش میشود یک متن توضیحات متا خیر داشته باشد که بتواند شایسته ترین تمجید را برای صفحه متبوع در نتیجه ها کاوش داشته باشد، اما برخی مواقع این مورد صحت نمی نماید.

بطور متعارف در صورتی هر ورقه ای 2 الی 3 واژه کلیدی را مقصود گذاری کرده‌با‌شد می بایست توضیحات متا نوشته خواهد شد. در صورتی‌که کاغذ ای بیشتر از 3 واژه کلیدی داشته باشد بهتر است توضیحات متا وارد نشود و گزینش آن بر عهده موتورهای کاوش باشد. مثلا ممکن میباشد شما صدها مقاله یا این که نوشته‌علمی یا این که توضیحات تولیدات متعددی داشته باشید که کلمات کلیدی فراوانی در آنان وجود داشته باشد که در‌این مورد ها عالی میباشد انتخاب توضیحات متا بر عهده موتور کاوش باشد، به این دلیل که وبمستر وب سایت به طبع نمی تواند عبارت قابل قبولی را جهت پوشش دادن و تعریف مقاله متبوع بنویسد که بتواند بخوبی در شیت نتیجه ها ظواهر شود.

همینطور باید به این نکته اعتنا نمائید که شبکه های عمومی معمولا مبتنی بر توضیحات متا صفحه های، فیدهای خویش را صحیح می نمایند و در صورتی که یک شیت توضیحات متا نداشته باشد ممکن میباشد مقاله متبوع با توضیحات دلخواه اکران داده نشود و از عملکرد موردنیاز منتفع نگردد.





:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: